Iuchiban: Příjemné je, že např. při boji můžu zahájit střetnutí na jistotu, házet nízkorozsahovými kostkami. To znamená útočím opatrně a mám zavřenou obranu. To je i docela roleplayingové, oťukávám protivníka, pokud ho neznám. Jakmile vidím, že to nikam nevede (neumím zranit), tak si vezmu něco většího, klidně přímo d20, což znamená, že otevřu boj, riskuji kvůli zásahu, ale můžu také špatně koupit.
Problém je jen v tom, že špatná náhoda konkrétně v boji je pouze u čísla 1, kritický neúspěch. Aby to v boji fungovalo trochu reálněji, chtělo by to provázat hod na útok s AC po celé následující kolo postavy. To znamená pokud postava útočí razantněji, měla by současně otevírat obranu, což pouhý kritický neúspěch u jedničky moc neodráží. Takže by bylo fajn konkrétné u hodů na zásah ještě dořešit promítnutí nízkého hodu na zásah do následně hodnoty AC pro následující kolo postavy. Alespoň nějak. Třeba výsledek hodu na zásah od 1-2 bude pro postavu znamenat postih -3 k AC následující kolo, při hodu 3-4 na zásah bude postih -2 k AC a při hodu 5-7 bude postih -1 k AC. Takže když si vezmu opatrnou kostku d4, tak mi žádný postih k AC nemůže nastat (ale ani nebudu nijak oslnivě ofenzivní), kdežto s d20 se otevřu možnosti postihu k AC až o tři body dolů (ale zase můžu dát oponentovi pěkně do těla).